Кам'янець-Подільський, Хотин, Кривче, Нирків (частина 1)

Кам'янець-Подільська фортеця

Вид на фортецю з міста

Всім привіт!
В час, коли інтернет рясніє пропозиціями турів вихідного дня поїхати на екскурсію куди завгодно, я ще ніколи не вибирався в Кам'янець-Подільський і Хотин. Після деяких роздумів, було вирішено їхати машиною на два дні, з ночівлею в палатці десь на березі Дністра.Сказано - зроблено. Google Maps сказав нам, що дорога Івано-Франківськ - Кам'янець-Подільський - Хотин має протяжність приблизно 200км. І от 15 вересня я з двома друзями, закупивши продуктів і заправивши побільше бензину в бак, вирушили у нашу захопливу мандрівку.
Погода в перший день не радувала, але в нас був такий піднесений настрій, що це зовсім нам не заважало) Коля, він же наш водій, взяв з дому розряджений фотік, тому в славному місті Борщів ми зупинилися, щоб зробити зарядне до нього в похідних умовах :) Це Колі вдалося, з чого він дивувався не менше, ніж я. ( відкрию маленький секрет - я з електрикою, проводами не дружу) Трохи перекусили і рушили далі в дорогу.
Звісно, я бачив Кам'янець і фортецю на фото, але, під'їжджаючи, не зміг стримати вражених вигуків.

Фортеця в Кам'янець-Подільському

Фортеця дуже старовинна, проте добре збереглася. На фото видно, які ділянки були відреставровані з цегли. Вартість входу в фортецю 15 грн. ціна екскурсії - 50 грн з групи(до 10 чоловік в групі, тобто ще по 5грн). Сама фортеця викликає відчуття, що ти потрапив в XVIII століття. Екскурсовод розказує історію кожної з башт, проводить в кімнату, яка слугувала в'язницею для ув'язнених, з якої двічі втікав Устим Кармелюк. На території фортеці є музеї і виставки. Музей жіночих капелюшків і сумочок нас не дуже зацікив, а от в іншому можна було побачити медалі та деяку зброю часів Другої світової війни, навіть гармату і мотоцикл підвішаний до стелі. В самому дворі фортеці можна постріляти з лука та арбалета, таке задоволення буде коштувати 2грн за постріл. А також сфотографуватися з соколом чи орланом. Це уже 20грн за фото. Щоправда без фото, просто потримати на плечі безкоштовно, що я із задоволенням зробив. Орлан виявився досить тяжким, десь як індичка, як я жартував:) Ще в дворі є дві гармати, в одній із яких застрягле ядро, що демонструє нам,що вони колись були на озброєнні фортеці.

Сцена в дворі фортеці

Не можу оминути і іншу сторону фортеці. А саме комерційну. На території фортеці діє кілька магазинів з сувенірами, кафе, проводяться цілі концерти та корпоративи. Хоча для когось це плюс. Прямо на місці можна купити комплексний обід, і безліч сувенірів від магнітика на холодильник до справжнього арбалета. Ще одним негативним моментом є те, що з напливом туристів колодязь, який сотнями років напував фортецю настільки забруднився, що вода тепер використовується лише в технічних потребах. Тому, коли ви будете там, не треба кидати туди гроші, чи ще щось. Повірте, це зовсім не на щастя.

Міст Стрімка лань

Також після відвідин фортеці варто піти на оборонний вал, що розташований одразу ж біля фортеці. Хоча там немає нічого особливого, проте звідти відкривається дуже гарна панорама на фортецю. А після валу, обов'язково треба вирушити через міст у саме місто. З моста чудово видно каньойон річки Смотрич. Кам'янець-Подільський туристичний центр України, переможець конкурсу 7 чудес України. Безліч туристів, відповідна інфраструктура із різноманіттям готелів та ресторанів. Центр міста гармонійно поєднує в собі стару ратушу та нові заклади відпочинку.
За містом на трасі, що сполучає Кам'янець-Подільський з Чернівцями розташований міст Стрімка лань. Детальніше про нього можна прочитати на Вікіпедії, зазначу лише, що це найвищий міст в Україні, також він має ще декілька рекордів. На перилах є напис Земля прыжков. Так тут стрибають з мосту:) Щоб зробити це потрібно зв'язатися з львівським клубом екстрім, і ви зможете спробувати роуп-джампінг на собі.
Тож, якщо ви не тільки полюбляєте архітектурні та мистецькі пам'ятки культури, але й хочете випробувати себе на рішучість, чи шукаєте адреналіну, тоді вам обов'язково треба завітати у Кам'янець-Подільський.

Повний багажник дров

Так як ми вирішили ночувати в палатці на березі Дністра біля Хотина, треба було туди дістатись і бажано за дня. По дорозі ми стали ламати дрова, бо не знали чи буде чим розпалити на місці. І так сильно захопилися, що прийшлось все з багажника перекладати в салон, бо дрова не вміщалися.

Спершу ми думали, що можна буде заночувати десь біля фортеці, бо на фотографіях бачили, що фортеця одразу біля річки, але це все виявилося не так просто. Вся територія охороняється і щоб заїхати туди і розкласти там наш намет барига, ой парковщик-сторож, запросив з нас 50грн. Вогонь палити не можна. А вранці прийде інший парковщик і схоче ще грошей за стоянку машини, подумали ми. Плюс без вогню ніяк, бо в нас з собою м'ясо :) Одноголосно вирішили вернутись трошки назад і пошукати з'їзд до річки. Це було не дуже легко, бо кожен кого ми питались вказував нам зовсім іншу дорогу, а то і напрям. Але з горем пополам, і тріснутим бампером ми, все таки, виїхали майже до річки. Ближче нереально, бо весь берег метрів на 10 вкритий намулою.

Вечеря

Намет розставляли вже при світлі фонариків. Швидко розпалили вогонь. Добре, що дров цілий багажник. І за вечерю. Пиво явно йшло добре, настрій був філософсько-романтичний, отак ми біля вогню просиділи до 3 ранку, перебираючи всі можливі теми на світі:)

Вкотре подивившись на годинник і розуміючи, що зранку треба вставати, позалазили в спальники, а Коля в машину. Казав, що в нього нема спальника, і йому буде холодно. Але ми то знаємо, що насправді він боявся машину лишити саму вночі :) хоча і стояла вона за 3м від намету.

Отак пройшов наш перший день мандрівки, і ми в очікувані ще більших вражень і чудової погоди полягали спати.